Οι πρώτες φράουλες.

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΦΡΑΟΥΛΕΣ
Είχες πολύ καιρό να’ρθεις και σου’χα παράπονα. Και τότε ήρθες απροειδοποίητα, ξημερώνοντας ψυχοσάββατο.
Φορούσες ένα καφέ –κοκκινωπό κοστούμι με χοντρή ρίγα, μόδα της δεκαετίας του εβδομήντα.
Πολύ κακόγουστο, σκέφτηκα αλλά απέφυγα να σε κοιτάζω απ΄το λαιμό και κάτω για να μην το καταλάβεις και στεναχωρηθείς.
Κατέβαινες από έναν πλάγιο δρόμο και παρακολουθούσα το γνωστό γρήγορο βήμα σου.
Όχι χαρούμενο και χοροπηδηχτό , αλλά βιαστικό, σαν η ζωή να τέλειωνε γρήγορα και βιαζόσουν να προλάβεις ή ίσως απλώς να ήσουν πάντα νευρικός.
Ερχόσουν προς το μέρος μου.
Εγώ έσερνα τη μάνα. Την κράταγα απ’ τις μασχάλες κι η πλάτη της ακούμπαγε στην καρδιά μου, ήταν γυμνή κι ασήκωτη.
Παρόλο που είχε χαθεί πια το βάρος των λόγων της και το πείσμα της κι αυτό σχεδόν είχε εξαχνωθεί,
όμως αυτή εκεί, ασήκωτη.
Τα πόδια της σέρνονταν με επιμονή στο δρόμο και αγωνιούσα ότι από στιγμή σε στιγμή θα μου φύγει και θα σωριαστεί στην άσφαλτο.
Χάρηκα που σε είδα, γιατί σκέφτηκα πως θα με βοηθήσεις και στάθηκα να σε περιμένω κατάκοπη.
Πεινάω, μου είπες χωρίς άλλα σχόλια, έχεις τίποτα να φάω;
Έχω κόλλυβα, σου λέω, για σένα τα έφτιαξα. Είναι γλύκισμα, θα σ’ αρέσουν, έβαλα μέσα χίλια πράγματα για να ευχαριστηθείς.
Δεν θέλω κόλλυβα, φράουλες θέλω. Τις πρώτες φράουλες!
Είπα να σου πω για τις φράουλες και τους μετανάστες στη Μανολάδα, αλλά μετά αποφάσισα πως κι αυτό, σαν το κόκκινο κουστούμι σου, ήταν πεθαμένες ιστορίες.
-Θα με βοηθήσεις με τη μάνα; Σίγουρη πως οι γονείς παίρνουν πάντα το βάρος , όμως εσύ δεν πλησίασες καν.
-‘Ήρθα για λίγη χαρά,
λίγη ανάσταση. Έχεις φράουλες;
-Υπάρχει ανάσταση; Τι έμαθες εκεί; Αρπάχτηκα. Να κάτι που θα μ’ έσωζε!
-Ανάσταση ;
-Θέλω μόνο φράουλες. Κόκκινες, ώριμες, γλυκές, ζουμερές φράουλες. Φράουλες έχεις;
-Όχι, φράουλες δεν έχω, παραδέχτηκα την ήττα μου.
Αν όμως ξανάρθεις, αν ξανάρθεις, θα σου’χω φράουλες!
Άφησα μιαν ελπίδα ανάστασης.

Σχολιάστε

